onsdag 30 juni 2010

>resplanen….

nu har jag organiserat upp mina resplaner.
balkan och baltikum var en punkt på min “to do list” och detta har jag nu klarat av. i min egen takt.

nästa projekt är arabländerna. syrien, jordanien, libanon och dubai. tanken är att se beduiner och se “proffsnomader”.
jag gillar tanken med att vara mobil.att utnyttja ett minimum av resurser för sin överlevnad.

efter detta ökenprojekt
skall jag vända blicken mot USA där jag skall lifta från kust till kust med truckdrivers. "the king of the road". finns det likheter i nomadernas tankar och dessa truckdrivers.
det finns vissa antagande i detta. alla måsten som finns i den bofasta världen bör vändas upp och ner.
vad är viktigt på vägen?
hur skapas normer, värderingar, trender.
om detta skall jag skriva en bok och bli stenrik... och bygga ett ökenpalats. detta är organiseringen. nu skall jag bara finslipa samtalet. det offentliga och det privata samtalet.