torsdag 24 juni 2010

osorterade tankefragment 2

osorterade tankefragment.

varför gör jag det här?
varför plockar jag upp minnesfragment. diskrimineringsombudsmannen säger sig inte ha tid med mitt ärende.

stalkning i SOU 2008:81 är väl ett tydligt tecken på att fenomenet inte är isolerat. femtiotusen människor tvingas överge sin

lägenhet, sitt boende per år i sverige efter systematisk förföljelse och DO säger sig inte ha tid. dett är inte i

svältkatastorfens angola, det är sverige.
varför skall vi ha den typen av människor i ämbeteten när de inte vill ha jobbet.
vem avvgör kvalitet i yrket?

leker de? den enda lek jag kan tänka mig är att de leker med sig själv på toaletten, i övrigt är det nog

befattningsbeskrivningar som gäller.

Brandkåren i malmö har rykte om sig att de inte kommer i tid. de försenar utryckningen.
ryktet på stan säger så. detta har, detta är min reflexion, resulterat i att rosengårdsborna tagit som uppgift att fostra

brandkåren.
på välgrundad fakta och rimlighet har de kommit fram till att man kan elda och ringa brandkåren, man kan aksta sten.

och svenska folket ger full support till denna handlingskraft, jag skojar.

brandkåren gör inga utryckningar till rosengård utan poliseskort vilket ger förseningar.

vad skall man med en brandkår till som kommer försent?

polisen i malmö går helt på tips. man patrullerar efter tips.

i Möllan blev befolkningen störd av tidningsbudet. mella fyra på morgonen och sju på morgonen var det ett smällande i dörrar,

retande av hundar. och det är klart att folk reagerar.
tidningskungen kände sig hotat och ringer polisen. han var så känslig.
att kunna öppna och stänga dörrar av oliak beskaffenhet måste vara en grundkomponent i yrket.
vad skall man med en sådan polis till.
så man kan retas, provocera och terrorisera sin omgivning, och får man en tillsägelse eller en reaktion så ringer man

polisen.
det är klart att man tappar intresset, det är klart att det blir ett utanförskap. man har inte tid att engagera sig i

polisiär dumhet. enkla lösningar.

malmö central.

vi får verkligen hoppas att sekuritasvakterna på malmö tågstation packar sin ryggsäck och blir backpackers.
var det inte så att jag fick min ryggsäck stulen av personalen på centralstationen.
jag hade stoppat in den i betalförvaring och till min förvåning var den borta. jag skickades runt till städarna, och fick sedan bakvägen reda på att man var nyfiken var det var i ryggsäcken.

detta är inte normalt.
och malmö vaktpatrull kan ju se hur hjälpsamma vakterna är i andra länder, när det gäller att hjälpa till.

det finns ingen normalbegåvad vakt som beter sig så utom i malmö.

och vem blir imponerad av något dylikt.

vidare om man tar tåget i skåne kan man vara rätt säker på att i den tysta kupen sitter en dum blondin och pratar. i den tysta kupen, så tom i bollen att hon inte ens kan tolka bilder.
varsågod, bollen är din. hon är fräck.