måndag 19 april 2010

en måndag i Zagreb, solig

SDC15460 Efter söndagens  stadspromenader och vinprovningar som slutade med att jag var tvungen att ta en promenad, jag var yr.
Jag hade tankt en vit och en röd men det blev två vita, sa jag hällde säkert ut en flaska.
Men vinerna var helt OK

Denna dag skulle jag köpa en kroatisk kravatt I present till min son och fick promenera I området runt katedralen, där det är som vackrast enligt min mening. Jag köpte en röd-och vitrutig, från flaggan ni vet.
Ett besök I ett nybyggt område hann jag med och fick nu se arkitektur, arkitektur, arkitektur.
Runda hus , fyrkantiga hus, med eller utan balkong.
Med färg utan färg.
Pa eftermiddagen promenerade jag runt I en park Maksimir, I det skirande gröna.
Alla nordbor älskar ljuset och här var det.SDC15461