torsdag 8 april 2010

i am in Sarajevo

Bussturen fran serbien till bosnien gick over Bergen. Denna gang var det bara en passkontroll. Visa pass ut ur erbien visa pass in I Bosnien.

Och se precis nar vi kom in Bosnien kom solen fram och buss Arden blev sa glad, han var hemma oh Bergen var sa vackra. Det var verkligen vackert.
Men sa sa jag nar jag kom till Serbien ocksa.

Att aka buss i Balkans berg ar verkligen helt annorlunda.
Det ar som alperna men anda inte alperna. Mjukare pa nagot satt. Man utnyttjar odlingsbar mark pa ett helt annat satt an i alperna. Sa vackert.

Jqg rakade val ha kopt en flaska bosniskt vin och se det skulle man inte ha gjort.
Ingen corkscrew.
I min hjarna ar det naturligt att dar man saljer korkat vin saljer man oppnare.. Till slut hittade jag en survivalkniv mef oppnare I en affar och kunde oppna mib flaska samotok. Enligt reklamen ett vin med smak av citron.
Under min sokning av corkscrew hittade jag blatina etr rott hojdarvin, riktigt bra.funkade med choklad.
Samotok ett vin med kinnekulle I botten maste vara ett kvalitetsvinfran HP.

Jag kan inte viner, men nagon sa till mig att det finns indirect I alla Balkanlander och att e har kvalitetsviner.
Intressant.

Forata dagen jag var har kopte jag en ny minipc, darfor min gamla hade kraschat.
659 marka och det blir I euro 330 och I svenska pengar 3.300:- jag har nu interantionellt tangentbord/ keyboard.
Och jag ar sa glad.