tisdag 18 maj 2010

kung i bratislava

nu har jag antligen fatt bort

spell checker pa amerikanska

grammar pa amerikanskavilket gor att man kan uttrycka sig ordentligt.

i bratislava ar man liten och pratar orent. man ar liten och sot.

om jag var kung i bratislava skulle jag

inordna hela offentliga sektorn i sektioner.

sjukvard

media

utbildning

kommiunikation

etc

till varje sektor skulle jag anstalla atio kordinatorer som har till uppgift att inventera behovet, utarbeta forslag samt ekonomiska berakningar. dessa koordinatorer har kontakter i alla samhallsklasser, internationella kontakter samt ar kunniga i samhallets uppbyggnad.

dessa skulle nu uppdra at fullmktige eller vad den politiska instansen i bratislava kan tankas heta att besluta utifran de underlag de fatt, lokalt, regionalt och nationellt.

en ny demokratisk ordning.

och jag skulle ga omkring och var kung.

kung i bratislava. hur svart kan det vara?