lördag 22 maj 2010

riga en glad nyhet

motet med riga var en glad och solig affar.

solen sken fran klarbla himmel och maten var stralande god.

vilnius salufor sig sjalv som billig sprit och billiga ciggaretter men den kanslan fick jag inte har.

arkitektur moter kommunikation moter manniskor i en brokig blandning av nytt och gammalt.

en trevlig stad att besoka. har skulle jag mycket val kunna kopa en lagenhet bara for att ha en sommarvistelse.

sommarstuga och husvagn kanns for mig helt ute.

 

… fragment osorterade

det har oppnat sig en losninga tt jag kan vara i Zagreb ett helt ar. i Zagreb finns ett textilt program pa univesitetet och det kanns fantastiskt kul att fa vistas har.

kolla alla broderier, alla folkacostumes och inspireras till en ny garderob, samtidigt som man laser kroatiska och umgas med de nya manniskor man traffat. all osteuropeisk konst som jag far studera.

jag ar sa glad, att jag lyckades med detta.

ett egenhandigt valt miljoombyte, for en gangs skuylle.

det har varit lite val mycket andra tillfalligheter, som styrt mian flyttningar.