söndag 23 maj 2010

maraton i riga

denna sondag i riga var det maraton. hela staden var i gungning over detta arangemang. orkestrar, funktionarer, ballonger och solen sken over alltihop.

ett trevligt arrangemang. en riktig folkfest.

loparna stottades och alla barnen kande att:

detta var intressant.

sjalv gick jag en utstakad temapromenad, denna soliga sondag i Riga,

tema>art nouveau arkitektur och detta var sa inspirerande.

dock finns det alltid smolk i bagaren.

ett hus, overgivet med trasiga fonster och nagra barn stod och tittade upp i denna bedrovelse. det var hemskt.DSC00263 DSC00258 DSC00259 DSC00260 DSC00261

man vill ju garna att detta hus skall fylla glada barn och levande familjer.

i morgon skall det regna i Riga och detta accepterar inte jag sa da far man ta taget til JUrmala en kuststad med kritvita sandstrander och dar skiner solen.

mitt problem i Riga ar att jag ater for mycket. har ar alldeles for god mat. rustik mat med ekologiska fortecken. i trevlig miljo med trevliga servitriser. den enda llvaxten man ser hos mig blir da midjemattet. ingen bra utveckling, mansklig kanske men inte bra.