söndag 18 juli 2010

strandhugg i baltiska kusten

nu har jag gjort min baltik resa, ja den är väl inte slut än.
mitt fokus med resan var kusten. den andra sidan östersjön, the baltic sea.

tallinn
haapsalu
saaremaa
saulkrasti
riga
jurmala
kolka
ventspils
liepaja
palanga
klaipeda
nida.

om jag skall resa i baltikum igen blir det slott eller lokala ölbryggerier.

att resa längs kusten känns som sommarlov på sextiotalet. sandstrand, glass letande efter toaletter, dricka vatten.

"fnatting around"

det blir inte mycket gjort. det är för varmt, det kommer något emellan, man blir brun och man skall tvätta.
totalt onyttigt.

nu reser jag inåt till daugavpils. latvias andra stad och har det som utgångspunkt för stadsbesök i omgivningen.
därefter tillbaka till riga.
riga med sitt symboliska origo.
jag ser det inte som ett zero utan mer som en utgångspunkt för flera dimensioner, flera vinklar och fler krafter, riktningar....DSC00530

DSC00979