fredag 26 februari 2010

wo bist du? in berlin3

3
Denna måndag efter helgen skulle jag ut på staden och söka nya upplevelser.
Kreuzberg är en pittoresk stadsdel som skall symbolisera det mångkulturella Berlin och har man inte bott i den typen av stadsdel kan deet säkert ha sina poänger. Jag har sett detta för mycket och gick ocha sattemig på bio organic caféet och drack kaffe. Jag väntade på att få ta U-bahn till Lafayette.
Så fantastiskt. Huset ritat av fransmannen Jean Nouvel. Det var en upplevelse av himmelsk karaktär,en bit av himlen kom ner till jorden. Alla designers, all sminkmärken i denna förpackning av Jean Nouvel.
Men nu skull jag simma, motionera och banta bort allt goda bröd som är överallt i Berlin. ”eine Hallenbad besuchen”. 4 euro kostade biljetten. Och jag och hundra berlinare simmade, badade bastu och det var ”Gesundheit”.
Sedan tog jag u-bahn hem till hotellet och sov middag. De tyska barnen fick ta över simskolan.