tisdag 29 maj 2012

fredericia en pingst

P5290003

och så här ser jag ut när jag rättar till botoxen. med amatörfärgat hår, jag är vacker.

det är viktigt att vara vacker, när man är ursprungsbefolkning.

här i fredericia har under denna helg rosengård tror jag tagit över. man arbetar och flanerar på gatorna. man får det. man har bestämt det, tillsammans. och man är otrevlig, tar för mycket betalt, och pratar en slags hemmagjord danska. och man får det, man retas. var bor de?  var äter man? det har varit pingsthelg, ursprungsbefolkningens helg. och svenska människor tränger sig in i hus och tar över, tar över arbetet,  och det är inte sveriges intelligentsia vi möter här.

det är samhällets botten, polska invandrare och barn från den outbildade arbetarklassen, som anser att jag inte ska få ställa de frågor jag vill om jordbruk och glesbygd. jag, jag är ganska säker på att denna invasion är sprungen ur ett rollspel.

här i fredericia är bostäderna till största delen villor. jag kan inte tänka mig att danska företag kastar jobben efter invånarna, utan det är nog ganska kärvt och man får pendla osv. husen är gedigna och stora och säkert inte gratis.

jag försöker skaffa mig en åsikt om svensk glesbygd och anser tt danmark som har en lite annorlunda utveckling av jordbruket är intressant som jämförelse. att se svenska socialbidragstagare är ingen turistattraktion, och deras kunskaper om danskt jordbruk kanske man kan lämna bakom sig.

svensk dumhet är i danmark och trakasserar ursprungsbefolkningen, för att de har bestämt sig för att ta över, tillsammans.

jensens böfhus, saltad räkning, glasskiosken i hamnen, tar för mycket betalt och delar ut kioskens material till sina vänner, så fiffig, och hotellet saltar notan, man skall hjälpa sina invandrarvänner som har det svårt. hur ser detta ut? vilka konsekvenser får detta?detta är en idé initierad av invandrare i sverige. stora brister i språket gör att internationell lagstiftning, svensk lagstiftning och dansk lagstiftning inte är tillgänglig. och man hjälper varandra.

arbetsbyten. det finns ingen svensk lag som tillåter avbytare i främmande land. och ingen turist är intresserad av invandrarfrågor på trestjärniga hotell.

vi har också en kultur, kan man tycka, och förstår här inte sin egen dumhet. turisten har också en kultur och den är inte intressant, man vill möta landets kultur i det land man gästar. och att se en obildad svensk blondin, som är glad ser ut så här. “jag kastade mig hit, man vill ju gärna hjälpa till. min pojkvän sa att jag skulle vara här, han hade inte tid. jag har inte hunnit göra iordning håret. om han är otrogen. det vet jag inte, jag ska passa turisterna”P5290004