tisdag 29 maj 2012

vi har inget eventbolag

helgens föreställning arrangeras av ideella krafter, och man har under ett par år ansett sig så pass kvalitativa och innovativa att man borde ha ett eventbolag som arrangerade dessa danser med tillhörande matförsäljning och prylbord.

jag är inte övertygad om att något eventbolag är intresserad.

tidigare år har jag studerat hemsidan, och sett kontakter med karnevaler i olika delar av världen, men dessa karnevaler är inte med på´hemsidan längre, och man kan fundera på varför.

denna göteborgs förort, angered, där man anser sig ha en tuff attityd och en rak kommunikation.

jag är fritidspedagog och anställd enligt adekvata betyg, närheten till naturreservatet, och den omliggande miljön öppnade en del möjligheter för arbete med barn. och jag kan en del om natur och jag kan en del om presentationsteknik, för att skapa ett intresse.

vi flytten till angered upptäcker vi snart att man besöker vår lägenhet vid vår bortavaro. man är nyfiken. och då jag fick en egen lägenhet efter separationen beslutade jag mig för att göra något åt den saken. om msn inte är född i göteborg anses detta som hemskt opassande och inte acceptabelt.

jag tog in en av de nyfikna, genuina angeredsbor och pratade uppbyggligt. och han berättade  historier om plötslig spädbarnsdöd, om han frus förförelseknep och annat. efter en vecka kom mina föräldrar ner från mellersta sverige, och bad honom gå.

uttalanden som kärringen skall hållas kort. ett hål är ett hål även omdet sitter på en ko. är inte acceptabelt. han kvalificerade sig att arbeta i stadsdelsnämnden. hade inte tid, men offrade sig. och de uppdrag han fick hann han inte med. eftersom min mor arbetar inom det militära, civil, kan under vissa perioder familjens säkerhet regleras med militärspaning. och detta var behövligt. 1993 och framåt. ett stycke mångkulturellt samhälle med politiska flyktingar, och ursprungsbefolkning. ingen kräver att denna grupp och dess anhängare skall förstå innebörden i detta. för detta krävs en allmänbildning och kunskap om internationella lagar. ingen kräver att dessa människor skall kunna äta med kniv och gaffel, eller ens hålla masken själv när de skall agna inför metet. ingen kräver någonting. man får ju inte säga till.

ingen reaktion. han lyssnade inte. efter tre månader hade og större delen av detta bostadsområde sett min lägenhet. göteborg, sveriges andra stad. och angered går in till grannen för att kontrollera underkläder.

nu har jag rest i europa, och fått min resväska undersökt, kläder provade och sängen prövad. lite låg nivå kanske. lite väl mycket frihet, för vissa grupper i samhället. och blond.

vi har inget eventbolag.

över hela sverige anordnas marknadsdagar och olika arrangemang i olika storleksklasser, efter ett kulturpolitiskt beslut i svensk riksdag, och det är arrangemang som efter en inkörstid flyter tämligen automatiskt. och de arrangeras oftast av människor som har andra arbetsuppgifter.

håll ihop det här nu göteborg. det krävs lite mer än en fest i en källarlokal för att köpa sig vänner.

köp en kamrat, en billig.