lördag 26 maj 2012

militant feminism, militant miljörörelse och kulturell dans på festivalen….

P5270007P5270008

nu har jag rest runt nästan hela europa, och visat upp kängor med stålhättor. jag anser inte att jag behöver beveka eller ens behaga min omgivning här i europa. jag reser som militant feminism. och  har ett  ansvar att inte gå in i för intima relationer med invandrare.

om man har gjort svensk militärtjänstgöring förstår man varför.

att resa som ensam kvinna innebär en del onödiga konflikter. man anses vara hjälplös och svag. man anses vara impulsiv och dålig på teknik. och man anses att alltid vända sig till en man för att få stöd.

jag är inte sådan. sanningen är väl den att jag är för självständig, för intelligent och för teknisk, logisk och just strategisk.

denna helg vann sverige eurovisionsfestivalen. jag har inget att säga om vare sig låten eller artisten. men många tycker att schlagerfestivalen är kul och intressant, så var för inte. why not? det kan bli en utmaning att arrangera för dem som kan.

mina kängor med stålhättor påminner om min situation i göteborgs ytterområden.  jag bodde där tio år och var vad man kallar hypad. den man som lämnade fru och barn för att dela min tillvaro, blev tillsagd att avvika från bostaden och gå hem, efter en veckas vistelse i min lägenhet. han förstod inte, han ville inte förstå och kommer aldrig att förstå. han berättar om sina erfarenheter för den som vill höra på, och kontrollerade min lägenhet. städning och så.

man har en egen lagstiftning i ytterområdet i göteborg. det är enklast så. man klarar inte av att läsa, och ingen är intresserad av  att förklara lagen för förorten.

jg blev sparkad i huvudet på köksgolvet neddragen av en illegal bolivian, klockan fem på morgonen. sparkad i huvudet med kängor med stålhättor av denne sjukligt bortskämda individ. som tagit trakasserier av ursprungsbefolkningen till en ny nivå.

man anser sig ha rätt till den verksamheten i förorten. under helgen var det karneval. där den invandrade befolkningen dansar för skattebetalarnas pengar och denna gång i fjädrar. dessa fantasikostymer skall ha fjädrar. inte ens en designer med självaktning, använder dessa fjädrar som de använder med hänsyn tagen till naturen.

två år  ansåg sig denna bolivian ha rätt att kränka mig, titta på TV samt hårdhänt tigga pengar. det är inte lätt att komma från ett annat land. man måste pröva gränser.

så jag har nu rest runt i snart alla länder i europa, i kängor och omålad attityd. prövat hur det är att bära min resväska fyra till sju trappor för att nå inkvarteringen i östeuropa. fått resväskor förstörda av invandarvänliga människor.

och upplever väl sveriges invandrarpolitik som tämligen absurd.

för att skapa en referens till europa skall jag besöka USA. harleydavidson fabriken. som en motpol till SAAB och Volvo.

kanske skall jag bosätta mig i trollhättan. staden av rasister, då invandrare utan språk, kompetens eller folkvett inte får fast anställning på SAAB. så märkligt.

och man går ut i tidningar och talar om rasism. jag är ganska övertygad om att ingen trollhättebo har sparkat en invandrare i huvudet med stålhättor i deras eget kök, eller kokat deras katter för att se vad som händer, eller följt efter dem på resan, arbetat utan arbetstillstånd på hotellet, och utan vare sig stil eller finess sänkt hela landets turismbild.

rasist, säger invandraren som kräver att få klippa biljetter på tågen.

rasist säger invandraren, som utan komplett språk och utbildning skall arbeta i barngrupper och undervisningssammanhang, och hämtar undervisningsformer från sin totalitärt styrda skolgång. man klarar inte ens av att skilja på en demokrati och en diktatur. så filmen diktatorn får fungera som guide. filmens titel är the dictator, så att alla hänger med. även karin da silva. göteborgskan som informerar stockholm om verkligheten i götet.

trollhättasn kanske skall jag bosätta mig där vid vänerns strand. arbeta i skolan och lära eleverna skriva. undervisa i svenska och engelska. kanske skall jag dejta en vandrarhemsvärd från trakten, och leva  en del av mitt liv i trollhättan, staden bestående av rasister. sanningen är den att trollhätteborna är ett intelligent, påläst folk med internationella och nationella kontakter. de är dock född i trollhättan och ursprungsbefolkning, och ser väl kanske inte någon anledning att ge bort jobb och fru till invandrare bara för att de vill det.

ursprungsbefolkningensmänskliga rättigheter, vad är det? kanske hammarkullekarnvalens general kan svara på den frågan.