tisdag 30 oktober 2012

gammal kärring–ung pojke

svenska ung artister

jag har två kärlekar, två artister som jag finner intressanta. erik saade och darin. de ser bra ut, sjunger bra och har energi på scenen.

och de är populära. denna kärlek är helt platonisk, och det skulle vara mer än pinsamt om jag gjorde anspråk på att ha dem nära. ingen skulle acceptera ung pojke och äldre kvinna.

och ingen skulle tycka det vore romantiskt om jag gifte mig med någon av dessa unga män i ett reklambaserat bröllop, som jag sålde till hänt i veckan. och ingen skulle riktigt tro på historien att den unge mannen skulle dra ner  eller avsluta sin karriär för att agera smakråd till mitt författarskap. lyssna på mina erfarenheter om showbiz. charterresan till ibiza, alla vilda parties på discon sverige över, och kompensationen för en avlutad karriär skulle vara mina färdigheter i sänghalmen.

det skulle vara osmakligt. om jag träffar någon av dessa två unga män, hoppas jag att de förstår detta. att jag aldrig i livet skulle på något sätt ge dem sämre möjligheter att utvecklas för att jag tyckte om dem eller vill umgås med dem. ha kontroll.

och om de skulle visa mig sin uppskattning, skulle jag rekommendera att inte sätta sig i en tvproduktion med ålderstigna rockartister, utan göra en insats för fred eller miljö, gärna i hemlandet. men om jag får välja musik, väljer jag helst elektronisk. remix eller komponerad vid datorn. ingen kult och ingen svartsjuka.

och att mina erfarenheter på ålderns höst skulle vara särskilt unika, att en ung människa skulle välja bort utbildning, karriär för min skull verkar inte särskilt troligt. mina discobesök har gjorts av hela den generationen, eller hur mariette.