tisdag 30 oktober 2012

vad är min stora dag…

det har varit en reklamkampanj för min stora dag. där barn med problem kan få en dag som de själva bestämmer.

och så funderade jag på hur min dag skulle vara.

jag skulle åka limousine i österlen mellan tio och fyra på dagen med markus schenkenberg, eller jonas superstilist. om någon av dessa skulle vara sjuka den dagen och ersättaren hette hockeymålvakten lundquist, han svor i tv när han fick pris, glenn hysen eller pugh rogerfeldt, skulle jag avsäga mig hela arrangemanget. jag har ingenting att tillföra deras liv och de har ingenting att tillföra mitt liv.

om dessa tre skulle välja att tillbringa en dag med mig under dessa omständigheter, vad skulle jag gör då?  om jag var tvungen att tillbringa en dag med någon av dessa tre människor, vad skulle vi prata om? ibland får man en hint om sin litenhet. om att ens önskningar inte är lag. eller hur tv4