onsdag 31 oktober 2012

tatueringstävling i svensk TV6

jag tycker den tatueringstävling. sveriges ink master som går just nu på tv6 är riktigt intressant. juryn har attityd och deltagarna är innovativa och skickliga.

man kan tycka vad man vill om tatueringar, men de finns och är här för att stanna. just nu har jag en billogga på vänster arm, men jag funderar på om jag inte skall utgå från de svenska folkdräkterna, använda en broderad eller spetsdetalj och tatuera. för mig skulle det ah en särskild betydelse, på resande fot. något att relatera till när man är i upp och nervända världen. alla platser är inte som nynäshamn. tro mig. detta skulle kännas självklart mör mig. ett kvinnligt uttryck, med rötter i svensk kulturhistoria, allmogens uttryck i ny kostym. och kanske man kan associera till tribetatueringen, men lie mer sofistikerad, lite mer diskret. jag funderar och som alltid när man besöker en subkultur så finns vissa oskrivna lagar, allt är inte okej. och man vill ju inte verka töntig.

kockarnas kamp i fyran är tyvärr slut. österlen, så vackert och alla dessa tävlande med olika specialiteter, men alla en elit. ett välproducerat  program. vackert filmat och bra flyt i filmen. inga överraskande zoomningar, inga märkliga klipp. allt var ett flöde av kvalitet. men man kunde kanske önska att det var något tävlingsmoment från det ryska köket. Den ryska mattraditionen är en vit fläck på den gastronomiska kartan. men inte helt oävet. råvaror, tillagning och tillbehör ger en ny fräschör till middagsbordet.