torsdag 5 augusti 2010

en parentes

när jag öppnade dörren var hon där. den kvinnliga backpackern.

liten ryggsäck fram och stor ryggsäck bak.

var kommer du ifrån?

hon tog liksom kommandot där i frågan.

svaret blev inte vad hon tänkt sig

last stop was lithuania saulai.

och det var väl synd att svaret inte blev som hon tänkt sig, bär hon var så liten och hade latinskt påbrå.

hon hade ett överdrivet poserande rörelsemönster som jag tolkade som att hon ville höra att hon var söt.

på eftermiddagen sov jag en halvtimme, blev väckt och denna söta varelse frågar om jag vill ha choklad.

denna individ reser runt i baltikum och köper vänner med choklad. byter frisyr tre gånger om dagen , hon kunde sätta upp håret på huvudet och på sidanoch ha det hängande.

hon poserar och ler.

hon var söt. om hon varit fyra år hade det kanske lyckats.

nu var det enbart osmakligt, äckligt.

men det finns säkert killar som tänder på det.

reser med henne och äter den märkliga pastarätten, när denna latinamerikanska kraftigt bränd efter dagen,(berusad) skall koka pasta och laga mat.

sjukligt beroende av uppmärksamhet.

jag gav henne något att skriva i sin facebook.

jag gjorde gymnastik.