lördag 7 augusti 2010

varför dricker de så mycket?

8:16

i förorten finns alkoholister. de dricker, dricker, dricker,

de säger:
jag vill ha ett samhälle
- där barn är barn
- där barn kan gå till skolan utan att bli retade, slagna, hånade eller förlöjligade

- där barn är barn och inga ekonomiska garantier eller instrument för intriger med x:et

de säger: 
jag vill ha ett samhälle

- där jag kan prata mitt eget språk,
- ha min egen kultur och bestämma själv om jag vill dricka en, två eller tre öl

ingen lyssnar. de säger detta lugnt och stilla som man gör i ett demokratiskt land. det är inga konstiga krav eller

överdrivna. det är normala tankar, men ingen lyssnar.
det finns alkoholister i förorten, de sricker, dricker, dricker.

de är vårt dåliga samvete. man tycker synd om dem. så löjligt.