söndag 8 augusti 2010

konstrunda i riga

nu efter två veckor är min konstrunda till ända.

det har varit en trip som en berg och dalbana. från skönklingande konstupplevelser till mardrömsbilder.

museer, gallerier, skulptur och den offentliga bilden.

att komma in i riga slott tyckte jag var kul. museum of foreign art.

en fontän med en fetlagd nyfm som skyddar sina fem barn med ett snäckskal är en höjdare.

själv har jag vandrat runt som en fetlagd kerub på guds gräsmattor, som en hyllning till avbildandet.

nu är det slut med fetmaepoken. jag skall bli bofast och behöver inte sätta mig i respekt.

jag skall ägna mig åt kläder, nästa kollektion heter

din linnekostym efter två veckor i öknen.

som ett alternativ till denimkollektionen

en natt i containern.

jag trodde jag upplevt allt i skulptur efter att ha sett mussolinis sportarena i Rom där manskroppen dyrkas i betong.

men nu har jag hittat en ny fantastisk upplevelse. ett monument.

man vill ju gärna ha något vackert att titta  på.

själv är jag så lat och osexig att jag behöver konsten levande i min  vardag.DSC01244 DSC01245 DSC01247 DSC01250