onsdag 4 augusti 2010

.. om jag frågar vill jag ha svar…..

4:16

det är en fråga om hur man beter sig.

jag förstod inte varför hon blev så arg, sårad.
jag blev helt chockad. jag var tvungen att prat med mina vänner alla tjugo. hur hade hon mage att lämna rummet. att inte svara på tilltal.
så oförskämd.
jag ställde bara en enkel fråga, eller två. ville vara hjälpsam, kontrollera hur min arbetskamrat hade det.

onanerar du?
är du lesbisk?

inte visste jag att det var sexuella trakasserier, i mitt land som jag lämnade för 15 år sedan, frågar vi kvinnorna rakt ut.
man vill ju gärna veta.

alla vänner som jag pratade med tyckte att hon var oförskämd som inte svarade på tilltal. de menade att man får pressa lite hårdare hålla kvar, har man invandrarbakgrund och ställer frågor till en kvinna kräver man svar, det är en kultur.

språket?
man vill ju gärna veta.

arbetsmiljölagen. jämställdhetslagen. sånt tjafs.