onsdag 11 augusti 2010

sauli dag 2

 

gårdagens café innehöll mer än bara träskulpturer. en levande boaorm, ett akvarium med hajar i. uppstoppade djur.

ett stort äventyr för ett litet barn.

förra gången jag var här i sauli påbörjade jag en solpromenad. de har en temapromenad med sju objekt med anknytning till solen, dock kunde jag inte avsluta promenaden då för det var för varmt. jag höll på att svimma men idag kunde jag avsluta den.

glasmålningar i konserthuset, skulpturen av gryningen.

om vi bor i riga och jag skall presentera litania så skulle jag ta buss från riga till sauli två timmar. på på ett hotell med pool.

jag skulle hyra cykel för en tur till hills of crosses. jag skulle gå temapromenad sol och på kvällen en ko9nsert i detta underbara glashus.

och en dag skulle jag besöka denna restaurang pluta brolia.

under tiden äta någon lokal maträtt och dricka lokalt öl.

här är mina intryck av litaunia

så trevligt.DSC01262 DSC01120 DSC01121 DSC01122 DSC01123 DSC01124 DSC01256 DSC01257