tisdag 15 mars 2011

det är en ära/ it is an honnor for me….

Vi betalar daghemsavgift i sverige. Vi betalar avgift i sverige för damamma.

Polisen går ut i tidningar och vädjar. De känner sig illa behandlade. Ingen har respekt.

Jag har sett vad jag ska av bortslitna garderobsdörrar, sönderslaget porslin i mitt kök. En invandrare skulle visa mig sin kultur.

Ett på natten kommer min ockupant hem. Jag var inte hemma. Jag var ute med hunden. Invandraren hade träffat sina vänner och gick in med nyckeln som han genom sparkar och slag tillskansat sig. Olaga frihetsberövande säger göteborgspolisen. Han hade låst in sig.

Man har ingen respekt för svenska polisen.

Det hade varit oväsen i lägenheten och barnfamiljerna i trappan reagerade, och ringde polisen. En kylskåpsdörr var bortsliten och slängd. Hela köksgolvet var täckt av glassplitter. En invandrare hade blivit arg.

Jag är hemma när jag vill.

Man har ingen respekt för polisen i Sverige.

Det var en ära för mig att få träffa inkompetent personal. Att få se dessa människor i uniform säga

Nu skall ni sova.

Varför är jag inte tacksam.

Jag fick besök, mitt i natten. Och nu vet alla att låser man lägenhetsdörren med nyckel är det olaga frihetsberövande. I Göteborg.

Och det är en ära för de invandrare som kommit hit att få delta i proffsinvandrarnas introduktion.

Det är en ära för muslimer att bli avskurna från den övriga muslimska världen för att få delta i invandrarklubben i Sverige. En ära att få gå sida vid sida med östeuropé som tio år tidigare slaktat den muslimska befolkningen. I ex-jugoslavien. Det är en ära att se dessa människor arbeta. I badhus, i affären. Man blir tacksam över att de visar sina enorma kunskaper. Och visar upp sina frisyrer. Att se en östeuropeisk kvinna med en misslyckad blondering i affären är en ära. Särskilt för en muslim, med täckt hår. Jag har sett vad jag ska av människor som tappar fokus och går in i en parallellvärld, och finner detta tämligen ointressant. Konsensus kallas det visst.

Det är en ära att få möte en outbildad svensk i försäkringskassan, som inte kan räkna, det är en ära.

Det är ju inte så att man väljer själv. Det är en ära.

Vi betalar daghemsavgiften i Sverige. Och avgift för dagmamma.

det är en ära för muslimer att få lära sig tigga, stjäla en cykel, det är en ära. En kulturyttring.

Varför är de inte tacksamma?

Tyvärr, invandrarklubben. Dansa era danser, sjung era sånger, men rör inte mig. Det är för låg nivå, för min smak. Det är för ointelligent., för min nivå. Ni har era lojala blonda kvinnliga reservare. Inte mig.

Man visar ingen respekt för svenska poliser. Ryktet säger korruption och mutor. Man visar ingen respekt för svenska polisen. Oh really.