tisdag 29 mars 2011

varför har armekängor skosnören

i en sluten struktur resonerar jag mellan gränserna

symbol tradition och produktutveckling. detta kallas i vetnskapliga sammanhang en diskursanalys.

 

om det börjar brinna i en känga blir individen nervös det kan vara svårt att knyta upp rosetter.

varför har man skosnören.

skon ska sitta kvar på foten. > detta leder till produktutveckling.

det finns modeller av andra skodon som lätt går att ta på och av utan skosnören.

symbol, tradition. en soldat har alltid svarta kängor på fötterna. det är en tradition som finns inom alla armeer. och denna symbol skall vi värna om.  utan tradition och symboler, fasta normer och klara tydliga instruktioner faller armeerna ihop som korthus. utan tolkningar av symboler ingen moral.

varje morgon skall soldaten tänka när han sätter symboliska kängor på fötterna. detta gör jag för att jag skall ha fienden under klacken och inte i huvudet.

jag gör honnör för fanan för att jag skall veta vilket land jag kommer ifrån och inte gå vilse.

varför har man skosnören i armekängorna.? det finns n ya modeller av skor och kängor.