torsdag 25 november 2010

reseminne 2010>3

När jag betalar för en inkvartering så:

Tolererar inte jag att personalen

Undersöker mina tillhörigheter

Leker privat växelkontor nattetid

Stjäl mina serbiska dinarer

Ryter åt mig för att jag ska ge dem cigaretter

Kräver att jag ska ha skor på fötterna

Att min säng används när jag inte är där

Att man förstör min vattenkokare

Följer efter mig eller skickar en spejare att kontrollera mina ärenden.

Dricker på arbetstid

Avviker från arbetsplatsen

När jag betalar för en lägenhet tolererar inte jag

Att man stjäl min mat

Mitt diskmedel

Att man lånar mina kläder utan att fråga

Att man har besök och äter duschar när jag inte är där

Att man har en överlägsen attityd

Att man skickar ut spejare för att kontrollera mina ärenden

Att man stjäl cigaretter nattetid

Och jag tolererar inte att man bombar min telefon med SMS och telefonsamtal

Och därefter bankar på dörren, använder nyckel och tränger sig in i min lägenhet och säger sig vara utsatt för stress

Och jag tolererar inte att man efter denna behandling, jag är ensam i ett nytt land och talar inte språket, att man kallar mig ”insane., har alkoholproblem, och ljuger”

Jag tolererar inte detta

Jag har blivit systematiskt förföljd i mitt hemland sedan 1988 och har polisbevakning så kallad civilklädd polis

Så är det

Och det är nog bäst att östeuropeiska med borgare anpassar sig efter det effektivt och med kvalitet, för jag kan ställa till grejer. Try me.