torsdag 10 januari 2013

City malmö

 

Jag läser normalt inte gratistidningar, jag vet inte varför med jag tycker inte om innehållet, men jag gjorde ett undantag.

Politiker sågar reform om läxhjälp.

Mitt grundantagande om barns förmåga till inlärning är följande

Ingen föds dum. I det mångkulturella samhället har barnet två kulturer att lära, vilket ger ett dualistiskt perspektiv emedan i ett homogent samhälle ges barnen en mer nyanserad bild av det egna samhället.

Detta kräver en intelligent människa och ett barn är en intelligent människa. Varför blir det fel i skolan.

Är det en attityd, kan läraren inte kommunicera med barnen, är disciplinen bristfällig. Varför.

Och nu finns det en reform om läxhjälp. Då anar vi att man anser att tiden är felet. Barnen behöver mer tid. Jag skulle vilja påstå att fokus är det intressanta. Att inte långsamt gå från ett stadie till ett annat utan öka hastigheten till en högre nivå. Och utifrån detta strukturera informationen. Vi har bara en begränsad tid. Den måste användas. Svensk arbetskraft är inget undantag. Det är för mycket runt omkring. Det går för långsamt.

I fortsatt studie av denna gratisblaska har vi fyra självutnämnda postorderjetset som uttalar sig om en festival, ett tvprogram och film.

Festivalen är en housefestival och citat” så länge föräldrarna fortsätter att fatta noll kommer househajpen bara växa”

Jag lyssnar inte på house. Och här har vi svensk lokaltidning. Så länge föräldrarna fattar noll…

Vem ska informera dem. Om man har en lokaltidning som fyller sitt syfte så skulle föräldrarna förstå vad housemusik är, varför unga människor lyssnar till den och vad det innebär. Genom att tidningen refererar, förklarar och visar en playlist med housemusik. Då fattar inte föräldrarna noll.

Och då är man i sverige. Syntax error. Utomparlamentariska påverkansgrupper som försvarar sin existens med hjälp av andra kulturers historiska misslyckanden.

En ostrukturerad debatt med otydliga definitioner och enkel innebörd. Du är rasist. Jag är bäst på plan.