lördag 5 januari 2013

var tog papa dee vägen…

var tog artisten papa dee vägen. han gifte sig med en tjugo år yngre kvinna.

det går bra, sa papa dee.

sedan läste vi i tidningen om en misshandel. hon hade ätstörningar, och psykiska problem. hon sa ja och menade nej och var extremt svartsjuk. rädd att bli övergiven.

nyår firades i vila. ute och vila. jag har migrän efter att ha blivit sparkad i huvudet med stålhättor samt en dansk skalle. i mitt eget hem.

ja. dessa latinamerikaner de kan. och jag var inte svartsjuk och jag hade inga ätstörningar och när jag sa nej så menade jag nej. jag skulle slås till lydnad. jag var för självständig. strukturerade mitt liv.

och eftersom jag är flamencodansare, är diffust skuttande i märkliga kläder inte intressant, och jag åker inte karusell eller äter mat på gatan. råttskräck.

men papa dee. varför är inte han programledare. musikalisk och göteborgare. kanske han kan visa upp arkitektur i göteborg. eller kulturella bostäder från kåkstäder världen över.

och som trendsättaren sa

att renovera är en livsstil. och då gör vi så. eller varför inte renovera en bil, eller en motorcykel. eller en moped. nu när cykeln har punktering.