torsdag 1 september 2011

kommunikation en reflektion

jag ser på you tube. där finns olika städers kommunikationssystem dokumenterade.

så även göteborgs spårvagn. tung och klumpig masar den sig iväg genom vinternatten.

jag ser Sofias ålderdomliga spårvagn högt över marken, lätt som en fjäder men gammeldags.

vad hände däremellan.

höga hjul och trappsteg till en otymplig anordning som fastnar i snön.

vad hände.

det är kränkande säger en kvinnlig Göteborgspolitiker om mutskandalen. den kom i tid. det är det enda som kommit i tid i göteborg.

annars är det så roligt att få säga

så kom jag på efteråt att det var inte så dumt tänkt….

den göteborgska humorn börjar överleva sig själv. en tråkig stad, med en tråkig humor och en tråkig sjukvård.

regnet faller, snön faller, isen faller……

men det finns bra saker i göteborg också.

billiga grönsaker i hjällbo

liseberg

stenabåtarna till fredrikshamn

här i frankrike. har jag använt TGV och det regionala tåget Ter.

betalat fullt pris och inte utnyttjat några rabatter, som annars är vanligt under sommaren. det är väl bäst att göra rätt för sig.

och nu när jag betalt fullt pris, kanske man kan se personalen i nya uniformer, de som används ser för löjliga ut. som om de kom från lågprismarknaden som den unga sexiga fransyskan använder.

här har vi lågbudgetmecka. so chickt.