söndag 19 februari 2012

vykort från malmöguiden

Detta med att följa efter är en företeelse som jag och flera med dig stött på i malmö. Man betalar skoltrötta ungdomar och barn med godis för att de skall följa efter folk i stället för att gå till skolan. Och där är det inget problem. Där känner jag samhället och kan lotsa dem runt till lämpliga miljöer. Det är naturligtvis inte accepterat.

Det finns människor i malmö som har någon känsla för anständighet.

Och att se jonas hallberg styla tio unga kvinnor utan folkvett och utan modellmått, är pinsamt och att detta skulle ske framför kameran gör det hela extremt töntigt.

Och oavsett dessa förtäckta hot om röda naglar, klackar och presentade med basebollträn.

Jag är alldeles för oldschool , besökte ofta guykulturen under sjuttiotalet och det är alldeles för avancerat för jonas hallberg superstylist från LA. I dag är homosexualitet mer eller mindre accepterat, men på sjuttiotalet var det annorlunda, speciellt i Göteborg som var min arena för motverkande av diskriminering och fördomar. Denna stad där man inte investerar och inte köper böcker. Och även om jag inte är homosexuell, så finns det en anständighet, men idag ger man sig på ursprungsbefolkningen utan orsak och då är detta, det man gör. Och då gör vi så.

Jag skulle önska att dessa topmodelprogram togs bort från tablån, då de inte ger en rättvis bild av yrket. Och hur vet jag vet? Det kan man undra.