lördag 28 juli 2012

Det är inte mitt bord….

Det är inte mitt bord

För ett antal år sedan undersökte jag möjligheten att arbeta i en fjällstation, och fick svaret att jag inte hade tillräcklig erfarenhet.

Och detta måste man ta seriöst. En kanslist på STF har uttalat sig. Erfarenhet, jamen då skaffar jag mig erfarenhet och packar väskan och ger mig ut i världen i två år-

Ett år i östeuropa och ett år i västeuropa.

Med ett förflutet inom miljörörelsen bland annat och akademiska betyg ibland annat pedagogik och ett betyg i fritidspedagogik är jag inte erfaren,

Väl hemma besöker jag svenska vandrarhem och har nu en del erfarenhet av resande, backpackers, hostel och europas miljöarbete och finner vandrarhemmens personal tämligen oerfaren.

Men med en egen verklighetsbild.

Jag finner vandrahemsvärdar som lever i enbart sommarisolerade bostäder utan varmvatten med barn, men med kärleken till afrika. Det skottas inte, det plogas inte.

Man har socialbidragstagare på långtidskontrakt och man har ingen erfarenhet.

Men hur var det nu. Kallas inte detta diskriminering.

Och man förstör gästernas skor och kängor och man stjäl handskar och man är snorkig och oförskämd.

Man är oerfaren och ger ett ointelligent intryck.

Är svenskarna ointelligent, oförskämda och har en bristande kompetens, en bristande respekt och är de möjligen könsdiskriminerande. Man föraktar kvinnor. känner sig hotade av deras självständighet.

Kanske till och med avundsjuka eller svartsjuka.

Sverige är ingen höjdare inom turism. Det finns vackrare platser och det finns intressantare sevärdheter på andra ställen i europa.

Vi har stängt ner informationen och ligger lite efter i musik , konst och litteratur om man nu läser.

Man ger ett outbildat och inkompetent intryck.

Som turist är svensken vanvårdad, dåligt klädd och allmännt bortkommen. Den på turistinformationen hämtade kartan verkar vara ett mysterium och man är språkligt naiv.

Men hur var det nu med erfarenheten?

Oförsämdheter och arrogans, diskriminering och förföljelse.

Och nu skall våra idrottsmän kämpa för de blågula färgerna hålla fanan högt. Flaggan i topp.

I london. Hemstaden för dr marten. Varför skär man sönder mina röda kängor i STF.s regi istället för att sköta sitt arbete. Skotta efter snöfallet och prata grammatiskt korrekt.

Att se ett blandäktenskap är ingen turistattraktion i sig. Man får självklart ha vilka familjerelationer man vill men man ska nog passa sig för att visa upp sig som en turistattraktion. Det kan missförstås.

Och vid alla trakasserier av ursprungsbefolkningen sker diplomatiska sanktioner. Att hävda sin politiska flyktingstatus i detta läget kan man göra, men det blir fatalt.

Elräkning eller inte elräkning betald. Det var inte acceptabelt. Svensk turism är inte acceptabelt.

Kan man inte läsa eller? Vad söker man i dessa provokationer. Vad vill man? Krigar man. Jamen då får vi ta in fredsbevarande styrkor. FN eller NATO för att skydda ursprungsbefolkningens rättigheter gentemot hotell och vandrarhemspersonalen eller skapa en turistbojkott.

Vi måste skydda omvärdeln.

Det var inte särskilt intelligent.

Och kommunen revideras. Varenda kommunal krona skall redovisas. I göteborg, i malmö i katrineholm osv.

Och alla ideella föreningar skall redovisa sin verksamhet, inklusive kaffe, socker och diskmedel. Städredskap.

Hur var et med erfarenhet. Hur var det med diplomatin i zagreb, kroatien. Vad söker man<+ krigar man?