söndag 10 juni 2012

IKEA ställs mot lammhult

besöket på IKEA och framför allt hotellet tyckte jag var fräscht. den lilla staden erbjöd många blickfång och det hela var en trevlig utflykt i en svensk företagsamhet.

och det var väl tanken med förra årets utflykt i möbelriket och lammhult.

i denna lilla ort fanns ett vandrarhem och jag betalade för ett enkelrum, och anser väl att det borde vara ganska självklart att man får ha sin säng ifred, men den man med två kvinnor och pratande på främmande språk hade en egen teori om min närvaro. på något sätt ville han få mig delaktig i sin bristande potens, och ansåg  att min säng skulle vara länken. detta kallas i min värld oförskämt och trakasserier av ursprungsbefolkningen.

jag hade inte bjudit in honom. jag hade över huvud taget inte pratat med honom och vi får väl anta att det fanns droger med i bilden.

i lammhult, möbelriket. konkurrensen med övriga möbelfabrikanter av kvalitetsmöbler är hård och det gäller att man har goda  relationer för att överleva. jag har en ganska avmätt attityd till människor utan potens och social kompetens. och hade väntat mig ett annat, låt oss kalla det  utfall i besöket i möbelriket. jag vet inte varför jag skall behöva acceptera att invandrare lånar min säng i ett syfte att prestera. polskor eller latinamerikaner. jag finner det oacceptabelt och oförskämt. och för att uppskatta den humorn kanske man är blond och försöker kommentera fotboll i reklamtv. vi andra tycker det är kanske animalistiskt. utan anständighet.