fredag 1 juni 2012

vegeterian gillar inte lukten av kött…

tre dagar i odense är äntligen över. en trött stad utan puls och kunskap om moderna samhället.

en unken lukt infinner sig i mitt hyrda rum. jag förstod inte först vad det var, så jag var tvungen att äta fläsk i federicia, och då klarnade det.

duschen används och det är folk inne i mitt rum när jag är ute.

men att man ska begära att personalen i receptionen skall veta detta, är det ingen som begär. är man fyra år i huvudet och vill vara snäll så blir det så.

det är viktigare att låna ut betalda rum än tänka på sitt rykte. sitter man säkert då.

muslimer har svårt med fläskätare. de luktar. som vegetarian har jag svårt att klara köttätare. men jag står inte så nära allah. det är mil emellan oss, jag är kristen och anser att en human djuruppfödning är att föredra framför en slöja på huvudet. vi ska inte diskutera etik i europa. det är för komplicerat.