söndag 21 augusti 2011

sydvästra frankrike i backspegeln

efter en månad av resande i denna del av frankrike anser jag att jag mött ett frankrike som är väl värt att återvända till. underbara miljöer. mina favoriter är de stora städerna toulouse och bordeaux. detta betyder inte att de mindre orterna är sämre, men jag trivs bäst i stora europeiska städer. och här är europa mycket påtagligt. attityd, historia, mat allt är mycket greppbart.

om bordeaux är vacker så är toulouse charmig.

och fransmännen är precis så heta som de skall vara, så snygga. och kvinnorna är precis så oförutsägbara som franska kvinnor skall vara.

efter en svältkost under ett års tid i östeuropa har jag nu fått kompensation. jag är i balans, något så när i alla fall.

men sverige då. sverige är sverige, man kan inte äta köttbullar varje dag.