onsdag 21 november 2012

http://www.rabalder.se

PB210001

dessa två modeller från rabalders senaste kollektion såg jag i kalmar.

man arbetar med dova färger och mycket slitsar, volanger och veck. de nedtonade färgerna och de generösa modellerna passar det nordiska looken emedan den platinablonda färgade kvinnan ser nästan utklädd ut.

dock när jag kommer i mina kläder med slitsar och volanger väckte jag uppståndelse i nynäshamn. en manlig personal gick fullständigt i taket över dessa kläder. och jag antar att han inte har branschkännedom. denne man talade om för hela samhället att jag var konstig. och bjöd in större delen av den kvinnliga bekantskapskretsen för att prova mina kläder och naturligtvis var det svårt att tygla sina erotiska känslor, så min säng skulle prövas.

detta är inget man visar upp i ett internationellt sammanhang. jag anser att den planerade hamnen är för avancerat för nynäshamnsborna och bör flyttas till, lämpligen karlskrona. öppet hav. man undviker  skärgården arkösund ner till tjust.

det kan ju hända att i samband med båtarna följer intresserade internationella gäster, och det kan ju hända att alla inte är intresserade av att behaga en medioker personal på det nedlagda eriksson/telia. dagens mode är inte det man handlar på lågprismarknader.

personligen anser jag kanske att t-shirt med tryck inte platsar som serveringsplagg, men det är populärt och ger ett lågprisintryck.

att man i dessa t-shirt blandar vatten i vinet, och flinar vid serveringen, då har vi hamnat i fritidsgården i förorten.

nynäshamn är för gettobetonat, utan vett och etikett för att kunna administrera en hamn.

P7070005