tisdag 13 november 2012

STF/international hosteling

svenska vandrarhem organiseras av bland annat  svenska turistföreningen och här i norrköping anser jag mig vara tvungen att beskriva en del fenomen.

på vägen hit passerade vi katrineholm, och där har vi ett vandrarhem som är farligt. mannen går in på nätterna och stjäl cigaretter, mannen kollar min dator och provar min teliainternet USB. kvinnan stjäl strumpor ut tvätt maskinen som man betalar femtio kronor för at låna. och man slär sönder skorna och man rotar i resväskan. jag påtalar detta för stf. me inget händer. jag påtalar detta för international hosteling och en bojkott av turism införs i sverige, då makarna var påverkade av knark och kvinnan var höggravid. det snöar och mannen, skottar inte. detta överlåts åt gästerna. och när jag kommer till frankrike så har mannen gragit igång en förföljelse av mig i främmande land, han är arg för jag har stulit en brödkaka som jag dessutom betalt.

denna man i sin ilska  förhandlar om elräkning och kommunen skall anordna en festival i afrikansk dans och musik. för han är arg.

nu är jag arg, och jag kräver stfs lednings avgång. vad gjorde katrineholsmtidningen. jag kräver att denna tidning läggs ner.

vad gjorde franska tidningar, vad gjorde fransk polis och fransk militär när en turist, kvinna förföljs i frankrike.

kära göteborg. jag har inte fötts i detta land för att prata enkel svenska , nöja mig med att se andra generation invandrare skutta runt i hammarkullen. jag är flamencodansare.

och när jag säger att jag ska ha utbildad personal så är det så.

det händer att jag möter personal på verkad av knark på tre stjärniga hotell, fyrstjärniga hotellorsaken är att man hjälper den gambianska mannen. han ska utvisas tillsammans med  de illegala invandrarna.

sverige skall inte ha invandrare då man inte klarar av att lära dem internationella relationer,inte svenska demokratiska spelregler, samt inte kan garantera ursprungsbefolkningens rättigheter. och det var därför de sa sig fly. det var inte så. det är inte så. politiska flyktingar kommer inte till sverige. om man definierar en politisk människa som läskunnig, anständig, intelligent,

och att se svenska människor hjälpligt svara på kunskapsfrågot i tv, eller hjälpligt piffa upp matlagningen i tv är pinsamt. riktig pinsamt, ingen vill se detta. ingen vill se sverige. det är inte vackert. och ingen vill se en påtänd invandrare.

och vad händer med de kvinnor som i sin hjälporganisering skall ut i europa och arbeta på hotellen, städa. vad händer när de skall visa upp vad de kan egentligen. när de skall betala för att vistas i lokalen.