onsdag 28 november 2012

vad tycker man om svenska människor utomlands

för att ta reda på detta bör man bege sig utomlands.

jag började i östeuropa, och första frågan jag fick var

är du prostituerad?

svar nej, men jag förstod att sverige förknippas med prostitution. både manlig och kvinnlig. det skall vara rättvist.

under tiden i östeuropa förstod jag att sexualiteten var ett stort samtalsämne och man var mycket nyfiken på hur den svenska mannen utför akten. eller om han var kapabel att utföra den?

det var mycket rotande i resväskan, det var mycket följa efter på gatan och det var ständiga besök i min säng under den tid jag som lydig turist gjorde besök pås tadens museum och konstgallerier.

och jag antar att det var kvinnor med anknytning till sverige som introducerade detta.

är detta prostitution? är svenskan utomlands prostituterad?

och är den svenske mannen impotent eftersom den svnska kvinnan måste ge sig ut i europa och skaffa sig stimulans i en betald hotellsäng, utomlands. det verkar vara lite

gå över ån efter vatten?

men denna fundering förknippas nog med svensken. mannen prestationsångest och kvinnan ger sig ut i europa

ty, får man itne det man vill ha hemma får man ge sig ut, eller hur?

den lågkonjunktur som nu även drabbat svensken sätter väl ytterligare spår i de äktenskapliga plikterna.

det finns hjälpande leksaker. i berlin har jag guidat svensken till zoogarten. ett snyggt område med shopping. finns även en musikaffär, välsorterad för inköp av äldre musik, så slipper man vara i min dator och kopiera.

vad tycker man utomlands om svensken.

lever i en struktur av lojalitet och frustration. det vill sig inte riktigt. en misslyckad invandrarpolitik och en dålig journalistik.

det är väl det. skitiga hotellrum och skitiga restauranger med dåliga råvaror. och man söker sig till andra länder, renare och intressantare samtal. man lever ofta ett liv som man själv valt, har ing aideal av hollywoodfruar eller småstadsdrottningar. uppskattar skönhet men även kvinnor med åsikter och attityd.

sverige ger ett ganska tafatt intryck. lite kutryggig och med underliga kommentarer om världspolitik. det tycker man?

mest undrande kanske.

vad har man för definition på mänskliga rättigheter. ursprungsbefolkningens rättigheter osv.