måndag 17 september 2012

den tyska affärsmannen…

här i frankfurt tror jag, om jag inte har tytt signalerna fel, tror jag att min jacka från Pelle P/ pelle pettersons kollektion/har gjort succé bland den stressade affärsmannen.

tyskland, det vet alla, har en underbar småbåtsindustri. allt från segelbåten till yachten, och det är möjligt att det finns kollektioner av tyska seglarkläder. men jag har förstått att Pelle P. det är grejer det. rena linjer, diskret men med detaljer utöver det vanliga andas detta en representativ kvalite, och det är underbara kläder. kanske inte rosa är min favoritfärg, men det finns andra färger.

jag tror nog att i frankfurt finnes en efterfrågan av kläder i ren, teknologisk design som fungerar i arbete och fritid. och kvalitetsprodukt, det är tyskens ideal. låg livslängd så man känner sig klädd och kan stressa vidare i alla sina åtaganden.

och nu har de förtått detta…