torsdag 27 oktober 2011

på väg till sevilla…

På väg till sevilla, åker jag från munchen till paris. Vi var en timme försenade. Det var inte ICE snabbtåget men rent och snyggt. Väl framme i paris säger man mig att montparnasse är ”le gare” som har tågen söderut.

Väl på montparnasse, jag har stått där förut. Visar det sig att tygskynkena i taket har skitats ner uppifrån. Det regnar in. Jag har stått där förut och detta har skett sedan jag var där förut. Jag skulle ha märkt det. Jag ser sådant.

Och det är inte av sig själv detta har hänt.

Någon har tackat för de skitiga lakanen i sängen. Paris har problem med hygienen. Man bör inte låna ut betalda hotellrum för privata syften om man vill ha goda internationella relationer.

Terrorism och sabotage är här för att stanna.

När man kommer till en tågstation i en större stad bör man ha i åtanke att ca tio till tjugo procent av besökarna har droger i kroppen. Det är verkligheten. All personal som arbetar med stora grupper av människor, intar automatisk en proffesionell hållning. Man serverar dig kaffe och baguetter, och skiter i dig. M. säkerhetspersonalen har sina uppgifter osv.

Att gå ”over the top” kan verka provocerande, rent av frånstötande, och tyvärr jag har sagt det förut, när svenska blondiner kommer uppklädda i secondhandmode och flamsar och flirtar. De väcker anstöt. De är töntiga. Det finns fyra miljoner människor i paris och vi kan utgå från att de har sina relationer.

Det regnar i paris. Svensk outbildad arbetarklass kan in te interagera med omvärlden. Man är inte hemma på gården. Det spelar ingen roll att man har en granne som har invandrarbakgrund. Man ger helt fel signaler i en storstad.