onsdag 5 oktober 2011

till Strassbourg!

jag har lite dåligt samvete för att jag gick ut så hårt i debatten

free food.

men jag anser inte att livsmedelsfrågan löses genom att västerlänningar rotar i soptunnor efter mast i Europeiska storstäder. det är ingen global lösning.

hur vill jag då styra debatten.

första frågan blir:

va händer i den globala världsekonomin om man tar bort allt vitt socker. sockerrör, sockerbetor och hantering.

jag vet inte.

och om man går till min privata lösning.

inga kryddor, ingen kött eller fisk och enbart 1900 kalorier per dag. vi vet att mat är mer än bara ett näringsintag. det finns kulturhistoria, traditioner och samvaro, samtal etc. en fostrande roll.

vad händer om man tar bort all matkultur, och enbart ser till näringsvärde och kalorier. man äter enbart för att existera emellan sex på morgonen och tio på kvällen.

och en dag i veckan får man gå på en restaurang och äta sin traditionella mat, men inget vitt socker.

jag vet att detta inte går att genomföra idag, men med den mathållningen slipper man magsår, hjärt och kärlsjukdomar, övervikt, stressrelaterade sjukdomar.

men jag vet att det skulle vara bra. tråkigt, men bra.

detta kan man tänka på när man sitter och smaskar på chips bara för att man har tråkigt.

detta är min privat åsikt i livsmedelsfrågan. free food.

kaffe, the och tobak kan jag inte svara på.