måndag 3 december 2012

du stör…

om man i en fransk skolklass säger till en elev

du stör

så uppfattas detta som en ordningsfråga, inte som en rasistisk handling.

i en fransk skolklass finns barn av alla kulörer, dock har de ett gemensamt, sin ålder. språket man undervisar på är franska, och man vistas i ett franskt skolsystem.

om man inför detta tänkande i ett svenskt medvetande, samt att man som invandrare skall ha speciell behandling eftersom man har en annan bakgrund. och detta skulle vara ett tecken på att man är invandrarvänlig, så skulle samhället i sverige åter kunna generera.

vi har idag grupper som i sin iver att visa sin lojalitet med främmande kulturer envisas med att trakassera ursprungsbefolkningen.

i ett internationellt perspektiv är detta inte accepterat, och vi har sett hotellen avfolkas, vandrarhem raseras och färjor och flyget avstannar. sverige är bojkottat eftersom invandrargrupper vägrar lära sig språket och anser att lojalitet är presenter och frånvaro av uppsträckningar.

att inte kunna tillgodogöra sig information på främmande språk är särskolans uppgift. där har man en nivå av basal social kompetens. lojalitet och mat och kläder. frånvaron av abstrakta begrepp och flerdimensionella analyser. det är inte konstig att skolsystemet raserats på en tioårsperiod.

om jag anser att jag kan lära barn franska efter sex års inlärning i svenskt skolsystem, är jag naiv. och argument att jag känner barnen blir enbart en pinsam episod.

språket är så mycket mer än att ge order och kommandon. språket är kommunikation och avspeglar samhällets värderingar och grundsyn på människa, barn och kvinna. samt skolsystemet är byggt på lagar och värderingar som landet innehar. att jag som svensk skulle införa mina svenska subkulturella värderingar i en franskundervisning i ett franskt skolsystem, samt använda en fransk levande person som exempel, då är jag inte bara ointelligent. jag är olaglig. och genom den mångkulturella blandningen i franska samhället skulle jag inte ha speciella undantagsregler, sör at tjag inte hade läst fransk skollag eller läroplan.

man kanske kan tänka på detta när man ser sig om efter ett objekt som man vill utse som ett föremål för sin bitterhet och sitt misslyckade äktenskap.

privatliv, integritet och privat ägande är en rättighet i sverige, det är ingenting för invandrare eller nyfikna.

sverige har ställts i skuggan av demokratin och det är ett långt förtroendearbete som väntar och man har inget att hämta utifrån eftersom hotellbesöken i europeiska stora städer fullständigt raserat förtroendet för sverige och svenska folket. tro mig.

och det är allvarligt.