lördag 22 december 2012

om man söker en vän…

om du är singel och söker ett sällskap som en hund ungefär, kan jag rekommendera nynäshamns turistindustri.

tjugo kronor och en banan och du har en vän för livet. de följer upp dig. och du blir indragna i diverse intriger. det finns singlar också. men jag rekommenderar inte flytt då hyrorna är höga eftersom närheten till havet höjer hyrorna.

som hotellgäst får man låna ut telefon och kläder då kända nynäshamnsprofiler behöver prova kläder, och kanske de behöver en vattenkokare, då tar man en. kultur du vet.

men man är vänner .

själv har jag inte tid eller lust att delta, mitt syfte med besöket var att ta färjan till lettland och stoppa detta hamnprojekt som inte är trovärdigt.

och se jag hamnade i en tunnhårig blonderad grupp kvinnor som ambulerade mellan de olika turistarrangemangen. ing aproblem . med lite fantasi löser man alla eventuella brister i kunskap. trestjärniga hotell, inga problem. man behandlar alla turister med samm skämt, slitna, billiga men fantasin sätter gränser. man känner latinamerikanen som har en nyckelposition i smahället och se, denne man är allsmäktig. han bestämmer

vem som är på innelisten och vem som är på utelistan.

så om du söker en vän för livet. en tjugokronorsedel och en banan och du är på banan, de har oljehamn också. olja på banan.

inte min kopp the, det är tråkigt på vintern.