måndag 3 december 2012

från historien till framtiden…

att i en blogg beskriva alla oförätter och övertramp som begåtts i sverige av svenskar och invandrare, är inte min stil. jag är uppfostrad att tänka själv. att aldrig göra saker utan att veta varför. att i alla yrken och i alla möten veta vilek lagstiftning och vilka seder och traditioner som man spelar efter.

att skriva av sig sin ångest och hur dumma alla andra är, är inte min stil. jag är inte uppfostrad så. mina föräldrar krävde att jag skulle använda min hjärna, att jag skulle klara av att kommunicera med omvärlden och med främmande människor.

och ajg har en god uppfostran. ansvar under frihet. att medvetet missförstå, att medvetet förhindra utveckligen oavsett om det gäller enskilda individer eller samhällen är inget jag sysslar med. jag kan eftersom jag har akademiska utbildning, är flerspråkig, men anser att den typen av verksamhet är för tattare. dem som inte använder sin kunskap, utan hänger sig åt ohederlighet och trams.

och detta är en åsikt som jag delar med övriga världen. och som en bekräftelse av detta är den uteblivna turismen. färjor, flyg och hotell visar oss verkligheten. nyckelbranscher för internationella relationer.

och varför blev det så.

som turist vill man inte möta invandrare, outbildade. de har tagit för stor plats helt enkelt. och att som turist i sverige utsättas för invandrarens hemlands kultur är absurt. man förväntar sig ett jämlikt samhälle med bred kompetens och allmänbildning. stor kunskapå om den globala debatten, och möter falska människor som tar för mycket betalt, snattar, tigger och rotar i privata ägodelar, och då får man inga turister.

överetableringen av hotell och annan inkvartering kommer att saneras. och frågan är vad man skall göra åt detta.

studieorter söker bostäder till sina studenter men undviker hotellen och vandrarhemmen. de har för dåligt rykte helt enkelt, och detta borde man ha uppmärksammat, förstått i tid. en fråga om branschkännedom. och hur kan man ställa sig i receptionen utan branschkännedom. det är en fråga som världen ställer sig?