torsdag 21 juli 2011

…jag är så nyfiken…

när jag besökte CSN.s kontor i malmö för att ordna med mina studieskulder. detta var 2010 möts jag av en tillfällig polska, som med dåligt språk, outbildad och utan kunskap om det svenska samhället ansåg sig kunna handha mitt ärende.

hon var nyfiken och ansåg sig ha rätt till att kontrollera mina studieskulder. hon arbetade inte där men var väl antagligen bekant med en av de ordinarie.

vd är det för arbetskraft vi har i Sverige?

denna människa gick in i datasystemen och granskade mina betalningar.

jag blev förbannad.under 2011 har jag ställt in betalningar. vad ska vi betala studielån för när outbildade invandrare skall arbeta och prova på bara för att de är nyfikna. det är sjukt.

jag tolererar inte den typen av arbetsmarknad varken i sverige eller utomlands.

jag har rest i hela östeuropa från tallin i norr till sofia i söder. och den turism som finns är ett skämt.

omoralisk okunnig arbetskraft som tar sig friheter. äckligt.

och skvallrar.

vi ska inte ha den typen av arbetsbyten i sverige. det finns lagar och regler som reglerar svenska rbetsmarknad och det är bara för invandrare att lära sig läsa så man kan läsa på de lagar som reglerar svensk arbetsmarknad. och att bara för at man är nyfiken är ett uruselt argument.

man får komma ihåg att svenska människor är födda i sverige, vi är inte här som ett slags studieobjekt för nyfikna polskor.

och in ekonomiska ärenden är mina. vi har sekretess och integritet i sverige.

jag accepterar inte dessa invandrares snokande i allt. testande och spela dum. kan man inte språket är man efterbliven. och så ska man inte arbeta med folks pengar.

och denna polskas intelligens räcker inte att skötra csn.s datasystem det kan jag garantera.