onsdag 20 juli 2011

svensk turism upp som en sol och ner som en pannkaka….

Svensk turism, läser vi i tidningen, är en uppåtgående industri.

Jag tror inte det.

Nu har inte jag varit i de stora städerna men landsbygden klarar inte av sin uppgift.

Södermanland är det mest patetiska jag sett i hela mitt liv.

Ingen är intresserad av att sitta på skitiga caféer och äta delicatobollar. Tro mig.

Restaurangerna är smutsiga, maten är dålig och det är dåliga råvaror. Oavsett om det är en sibyllarestaurang eller en kvarterskrog. Det är för låg nivå.

Inkvartering, personalen har för låg moral. Dåligt städat och låg moral. Man lånar gärna ut nyckel till uthyrda rum för snyltgäster som ska duscha och till och med stjäla rena kläder ur resväskorna. Turism är mer är att dessa självutnämnda megatravellers skall snylta sig på betalande gäster, det är äckligt.

Och tyvärr har de invandrarbakgrund.

Turismen i östeuropa kom av sig och de svenska skräcködlor som skulle förpesta min tillvaro, genom att smutsa ner kläderna, skära sönder skor har bidragit till svensk turism katastrofal rykte. Detta behöver man inte diskutera.

Svenskar har dåligt rykte utomland. Låg moral och allmänt obildade.

Sverige är ett litet land och det finn sinte mycket att se.

Turism fungerar på olika sätt. Jag vet att många turister vill återvända till samma plats år efter år, och känner att det passar dem.

Jag tror inte att många återvänder till sverige. Och jag tror definitivt inte att man rekommenderar sverige som turistland.

Det finns disneyland utanför paris, så liseberg har ingen dragningskraft. Det är töntigt.

Det sverige kunde konkurrera med är krogarna. God och vällagad mat, men detta existerar inte idag.

Man har sett sverige och jag kan tänka mig att det har ungefär samma rykte som östeuropa.

Turisterna kommer att fortsätta till spanien, italien och frankrike. Sverige har inget som ingen annan har. Man kan åka skidor i alperna. Arbetskraften inom turism i sverige är dålig. Lat och okunnig. Ingen stil.

Och det är nog inget som invandrarna kan ändra på, tyvärr.

Sverige har ingen framtid som turistnation. För skitigt och för dåligt diskat. Det är min åsikt, så får nadra ha sin åsikt. Så fungerar det i en demokrati. Sverige är en demokrati. Det kan vara svårt att förstå det som svensk invandrarvänlig ung kvinna. Man vill gärna visa sig duktig för invandrare. Och vem vill ha en svensk fru som skär sönder skorna för en oskyldig människa.