onsdag 20 juli 2011

skälen till att man väljer bostadsområde kan vara olika…..

Att på i angered kan ha många orsaker. Kanske man arbetar i området och vill slippa göteborgs kollektivtrafik för att pendla till och från jobbet. Kanske för att det är nära naturen och man som svensk är van att vistas ute i skog och mark.

Få svenskar väljer området av längtan att umgås med invandrare.

Få svenskar väljer detta område för den årliga karnevalen i hammarkullen.

I hammarkullen bor ett stor grupp svenskar med rötter i latinamerika, och dessa människor anser att det är deras livsuppgift att leva som och lära ut den latinska kulturen.

Homosexualitet, ensamstående kvinnor och politiskt aktiva skall behandlas som man gör i latinamerika, eller gjorde på sjuttiotalet då dessa människor levde i latinamerika.

Detta är inte logiskt.

Jag besöker inte karnevaler eller festivaler. När jag flyttade till malmö var det för att läsa på lunds universitet. Och inte för att besöka malmöfestivalen.

Under mina år i hammarkullen skulle jag lära mig latinsk kultur. Jag ansågs böra kunna spanska för att få betala hyran i hammarkullen.

Man undersökte min lägenhet, eftersom jag inte ville umgås med latinska människor. Jag kan tänka mig intressantare sällskap. Mitt eget till exempel. E dagstidning, en bok eller en stickning.

Det finns länder i världen som inte är lämpliga för turism. Latinamerikanska länder är ett exempel. Våld och kriminalitet samt moralen hos folket gör att landet inte anses värt ett besök.

Men dessa människor skall utan att man ens nuddar tanken besöka eller data de svenska döttrarna. De flyttar hem till dem, och skall bli försörjda. Vilket innebär en hel släkt.

Våld kriminalitet och låg moral är helt plötsligt ett lämpligt sällskap för denna svenska kvinna. Hon behöver något att göra. Polisen anser att det är hennes eget fel.

Den göteborgska polisen lägger hela fiaskot latinamerika, våld, korruption, inflation på en svensk kvinnas axlar och anser att hon får skylla sig själv. Och den göteborgska polisen är så inkompetent att de inte fattar vad de gör. Att på svenskt territorium, med svenska som officiellt språk där svenska lagen gäller tro att det är ett reservat för latinamerikansk kultur. Man är så hjärntvättad att man tror detta.

Och detta är inte latinamerikansk kultur. Det är dumheter. Dessa människor som efter trettio år i sverige inte klarar av att stava sig igenom en svensk dagstidning, skall inte tilltala mig eller ens tro att jag ska lära mig spanska. Och de ska definitivt inte vara i mitt hem snattande socker och använda min spis och tvättmaskin för att hålla ner elräkningen. Ljuger jag?

Och när dessa människor börjar följa efter mig i östeuropa är tragedin ett faktum.

Att se dessa kulturbärare bland prostituerade och droghandlare på märklig spanska tala om för östeuroperna vem jag var och vad jag hade sagt.

Detta är en tragedi. Tro mig. Det är inte logiskt.