måndag 14 november 2011

man måste vara säker… som turist

Jag tänker inte sätt min fot i östeuropa, av tvenne skäl. Hotell och ekologi.

Så länge västeuropa inte har garantier för att kärnkraftverken är fullkomligt säkra, personalens säkerhet kan garantera, hälsoundersökningar, arbetskläder och att drastiska förändringar i graviditeter och förlossningar skett i de områden där kärnkraftverken finnes, tänker jag inte sätta min fot i dessa länder. Och jag är ganska övertygad om att jag inte är ensam om detta beslut.

Vidare anser jag att katowice bör få en renare och mer miljövänligare teknik, samt i ett ekologiskt perspektiv renas. Jordförbättringar och vatten. Jag anser vidare att detta inte är ett nationellt problem, utan kräver en miljörörelse bakom detta projekt.

Varför skall vi i västeuropa se på i denna röra. Något måste ske. Man kan inte begära att östeuropa skall bli frontfigurer i ekologiska spörsmål. Det måste till kraft och kunskap utifrån för att detta skall ske. Så är det bara. De har inte resurser eller kapacitet att klara detta.

Och ett inlägg i turistdebatten