tisdag 29 november 2011

jerez har en berömd ridskola…

Jerez är en vacker spansk stad. En spansk mindre stad med katedral och den byggnaden i arabisk stil i centrum. Lätt att hitta och även om sortimentet är begränsat på grund av efterfrågan kan man nog hitta det man söker eller ett alternativ. Om man är intresserad av shopping. annars kan man besöka den ridskola som finns i Jerez, med de vackra vita andalusiska hästarna. de har uppvisningar.

Eftersom jag alltid kontrollerar vädret ser jag att det är en riktigt kall period på väg in över Frankrike och Spanien.

Och den skall tydligen vara långvarig. Men vi får väl hoppas att det inte snöar, hoppas kan man ju alltid. Jag hade tur som valde den restid jag valde. Ett par dagar av regn, men annars idel solsken. Jag hade tur med vädret. Kanske Spanien får uppleva en vit jul. Eller Frankrike. Det tycker vi om i den kalla norden. Gnistrande vit snö och köldgrader. Då är et jul för oss. Det är vår kultur.