tisdag 24 maj 2011

detta är tidens melodi….

Jag surfade på you tube fashion och gick in på armani mens collection vår, sommar och höst, vinter.

En sammanhållen kollektion, och äntligen säger jag, har man slutat att gå in i alla återvändsgränder. Nu är det lines. Nu är det skrädderi. Nu är det antydningar och öppningar.

Ett par trasiga jeans är en återvändsgränd man kan inte göra mer. Man har gått i väggen.

Men nu. Ett koncept med kvalitet i tygerna. Tygerna böljar fram i höstkollektionens rockar. Kläderna tydliggör manligheten.

Om sommarkollektionens fritidskläder kommer på beachen och en av dessa ynglingar draperar sig på en handduk i dessa kläder. Jag skulle sitta som en liten hund, fullständigt nöjd med att vakta handduken. hela dagen. Very cool.

De asymmetriska linjerna. De hela tygerna, kragarna, längden på byxorna. Och stramt i grått, svart och vitt. Det är riktigt bra. Dragkedjor i stället som alternativ till knappar. Och någon accent.

Jag är så trött på sönderhackade tyger, råttätna jeans och slafs och avslappnat. Och nu har empirio armani äntligen förstått att man måste tänka om.

Det enda som man kan fundera på var att dessa kedjor i sommarkollektionen, jag tyckte de var spännande och hade gärna sett att de på något sätt gick igen i höstkollektionen.

Kängor och väskor, helt rätt. Och modellerna var så modelliga som man ska vara. Kläder och modell utgjorde en harmoni och man förstod att nu randas en ny världsordning. Nu gäller det att hålla ordning på hår, hy och kilon. Nu är det kvalitet. Vackert och med en framtidstro.

Men säger du, det är bara kläder, jag har sett detta förut. Inget nytt

. Det är det som är trixet. Armani har svarat på marknadens signaler. Och detta är inte bara kläder.