torsdag 5 maj 2011

jag har läst kurskatalogen för folkhögskolorna….

jag läser om folkhögskolor och ser kurskatalogen framför mig.

det är ett brett utbud och man kan använda utbildningen till att söka vidare till universitetet.

på universiteten idag tittar man gärna på ryska tänkare och ryska teorier. jag läser att man kan läsa språk kombinerat med geografi.

jag tycker nog att man även på folkhögskolan skall ta med ryska och rysk geografi, historia och kultur. deras musik,litteratur och universitet är i världens fokus och detta bör finnas med i programmen.

ryssland, ukraina och vitryssland.

jag saknar även ett program för utställning. företag lägger ner allt mer tid på marknadsföring på mässor i utställningar och skyltfönster osv. detta skulle säkert  passa den form ,med gruppen som verktyg skulle detta bli en kreativ och nytänkande inspiration för gruppdeltagarna. man exponerar varor och tjänster,