fredag 20 maj 2011

vi ska ha roligt, det är en mänsklig rättighet…

I tunnelbanan sprängdes en bomb i december 2011. Det stod i tidningen. Man kallade det terrorister.

Det var inga terrorister.

Det har stått i tidningen att tunnelbanan inte är en säker plats. Det förekommer våld, stöld och miihandel.

Det har också stått att unga flickor från förorten med invandrargäng har sällat sig till den kriminella arenan.

Och föräldrarna är maktlösa. Det kan så vara i kampen för mänskliga rättigheter.

Jag är inte maktlös. Under min resa i östeuropa besöker jag ortodoxa kvarter muslimska kvarter och katolska kvarter.

Jag besöker landet äter de lokala maträtterna och dricker de lokala vinerna. Och jag pratar med folk om sverige.

Jag förklarar att den lågkonjunktur vi är i enbart är början på något mycket större, och att sverige inte är ett drömmarnas land. längre. Det är ett hårt och kallt land, med stora utslagningseffekter.

Jag förklarar att tunelbanan i stockholm är det kommunikationssystem vi har i stockholm och att det används i andra syften än att transportera människor till och från arbetsplatsen och studieplatser. Jag beskriver också att luften i stora städer är betydligt bättre än i östeuropa.

Och jag förklarar för den muslimska befolkningen att dessa unga kvinnor inte skall vara i tunnelbanan. Dessa människor lever i ett politiskt system och kollar upp detta, och vidtar uppfostringsåtgärder.

Nu har jag presenterat två grupper i samhället som visat sina metoder för lag och ordning. En konsekvens av ett demokratiskt system som arbetar med mänskliga rättigheter, rättvisa och frånvaro av könsdiskriminering.

Sverige har dåligt rykte utomlands. Om någon tror att kungen i kvarteret är definition av makt så är detta fel.

Muslimska världen har olja och de har respekt. De har investeringar och om rosengård har åsikter om detta och vill framföra detta i egenskap av kravalledare så finns det kanaler i sverige .

Och sen kan man tycka vad man vill om palme, anna lind och svensk politiskt arbete. Men det bör vara grundat på fakta och inte på privilegier.

Detta protektorsystem som uppstått i förorten i sverige bör ifrågasättas. Det leder till isolering. Fråntagande av information.