fredag 20 maj 2011

fräcka blondiner på semester…

Om man reser utomlands, så händer det alltid att efter ett par dagar så kommer det svenska kvinnor och skall ta över.

Ta över vadå. Skall de anställas på ett museum eller ett slott. De är dåligt allmänbildade och har ingen aning om vad eu har för konsekvenser i sverige inom olika sektorer.

De skrider omkring på vandrarhemmet och skall underhållas. De vill prata engelska. Det tycker de är roligt.

Personalen har alltid andra uppgifter att göra, men nu vill de prata. De vände rsig alltid till den manliga personalen, och han är så gullig.

Man har en slags mammaroll och har en intention av att man ska umgås. Man ska bli vänner. Man sitter där och pratar engelska om alldagliga ting. Man har sovit. Man borde äta något. Man borde duscha. Och flirtar. Detta är att umgås.

Och detta vill man lära personalen. Det är så man umgås med invandrare i sverige. Med männen och pratar om alldagliga ting. Man har sovit. Man borde äta något och man borde duscha.

Sverige har dåligt rykte. Svenskar betraktas som en grå mus. Man färgade håret blont men glömde en tofs. Och det är detta de ser.

Och de ska utmanövrera mig. Med sin charm. Det behövs inte jag frågar personalen om stadens attraktioner. Jag kan sova. Äta och duscha. Jag behöver inte diskutera detta med personalen. Och vill jag umgås får jag väl skaffa nån på stan. Man stör väl inte personal i arbetet, mer än nödvändigt.

Men detta anser de svenska flickorna är helt OK. Jag tror säkert att den inhemska personalen kan prata med någon i ett intressant ämne. Men de behöver inte lära sig att umgås.

Och så har man en slags stel och värdig gång. Det ser förskräckligt ut, och billiga kläder. Och så får man inte säga till. De har liksom glömt att det är de som är turister. Man är hemma. Man känner sig hemma. Och personalen har betalt. Då har svenska unga kvinnor rest. Som ambassadörer för svensk kultur. Sverige har mycket dåligt rykte utomlands.

Och vad berättar de. Om kravallen i rosengård. Malmöfestivalen. Och grannarna i sverige. Har man någon författare i sverige. Stig larsson. Mannen som inte tyckte om kvinnor. Den har filmats också.

Och det ringer inga klockor. Personalen visar inte sina känslor för främlingar, men de vill spy.