onsdag 4 januari 2012

en fräck blondin…

när jag på ett fyrstjärnigt hotell möter en platinablond brud som pratar dialekt och inte är flerspråkig, då tröttnar jag. det finns grupper i samhället som inte har förstått hur svenska samhället är uppbyggt. som inte har kvalitetskänsla och inte kan räkna.  det finns olika antal stjärnor för en kvalitetssäkring för de betalande gästerna.

och så finns det dem som kommer från stora stadens förorter som anser sig vara guds gåva till mänskligheten och det är möjligt att man är något extra utanför korvkiosken, i kassan på tappen eller kvällens höjdpunkt på fritidsgården, och det kan stanna där.

att dessa kvinnor skall in i de fyrstjärniga hotellen och spela fin dam gör bara att klasskillnaderna förstärks, att vikten av utbildning ytterligare förstärks.

förortens jetset platsar ingen annan stans än där. och när dessa platinablonda hemgjorda experter skall charma herrarna från botten, ja det är inte pinsamt, det är billigt som en herrtidning.

Scandic är enligt ett fyrstjärnigt hotell och enligt min mening ett referenshotell men den tillfälliga hotellpersonalen och dess kamrater, som agerade spejare var lite för billigt för att vara bekvämt. att under den tid jag rökte låna toaletten, inte spola och använda mina trosor som toalettpapper. tyvärr. detta är kanske fräckt i förorten, det kanske imponerar på klientelet utanför korvan men platsar inte på ett fyrstjärnigt hotell. och att man kom från malmö ger ytterligare smolk i bägaren. staden där knarket och de illegala vapnen florerar. och det är fräckt.

polisen kan inget göra och får förstärkning från övriga sverige. och eftersom ingen normalbegåvad person i sverige har förtroenden för storstadspolisen efter den slappa hanteringen av hemfridsbrott, kvinnofrid av svenska kvinnor som i sina egna hem misshandlas och trakasseras av invandrarmän. och fattar man inte det av sig själv, så får vi väl visa den uniformerade polisen, genom små tablåer visar man hur verkligheten kan te sig för den lilla människan i den stora världen. och detta är bara början.

själv har jag blivit dödshotad av latinamerikaner dels på min arbetsplats dels i mitt hem, och möttes av en passiv polis. och det accepterar inte jag och jag kan mina grejer.

dags att skicka polisbilen på service, bromsaran måste justeras, framvagnen kan vara sned. elfel kan inträffa. man måste vara vaksam på sina saker. låsa dörrarna till polisbilen och stänga alla fönster. svensk polis i malmö och göteborgmed putsade skor och klocka på armen.